2Solar Verhalen: Ontmoet Joyce
Wie ben jij?
Ik ben Joyce en ik ben 21 jaar oud. Ik ben geboren en getogen in Apeldoorn. In mijn vrije tijd ontspan ik graag met een goed boek. Ik vul mijn weekenden graag met concerten, uitstapjes en het luisteren naar alternatieve muziek. Voor een extra uitdaging vind ik het leuk om mijn eigen 3D modellen te ontwerpen en printen. Van functionele tot decoratieve voorwerpen, ik doe het allemaal graag.
Wat is je functie bij 2Solar by Sollit?
Ik ben een Customer Support Professional. Mijn werk houdt in dat ik contact opneem met klanten om hun vragen of problemen over het systeem te bespreken en op te lossen. Dit houdt in dat ik actief luister naar hun zorgen, begrijp met welke uitdagingen zij dagelijks te maken hebben en oplossingen op maat aanreik om hun problemen op te lossen.
Het scala aan problemen waarmee ik help is vrij breed; het kan zo eenvoudig zijn als het begeleiden van klanten bij de stappen voor het bewerken van een documentsjabloon of het aanpakken van complexere, dieperliggende kweties waarbij problemen en bugs moeten worden gerapporteerd aan onze ontwikkelaars. We werken ook voortdurend aan het optimaliseren van systemen op basis van feedback van klanten. Mijn doel is om ervoor te zorgen dat elke klant zich ondersteund voelt en in staat wordt gesteld om het systeem optimaal te gebruiken.
Je bent nieuw bij het bedrijf. Wat zijn je eerste indrukken?
Ik werk sinds 1 september bij 2Solar. Het was een verademing om hier te komen. Iedereen is zo professioneel, maar ook zo warm en gastvrij. De inwerkperiode was geweldig. Er was zoveel informatie en hulp dat het voelde alsof alles wat je nodig zou kunnen hebben aanwezig was.
De hulp stopte ook niet bij het inwerken. Zelfs nu is iedereen nog zo bereid om te helpen. De nauwe samenwerking tussen de afdelingen is gemakkelijk en wordt vergemakkelijkt door het contact dat we met elkaar hebben. Tijdens de lunch eten de meeste collega’s samen en lachen ze met elkaar.
Wat vind je het leukste aan 2Solar?
De uitdagingen, collega’s en klanten maken mijn dag. Het contact met klanten is altijd zo leuk en verfrissend. Elk telefoontje en mailtje brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. Elke klant is een leermoment omdat het systeem voor iedereen net iets anders is. Het is absoluut geweldig. De leuke evenementen met collega’s zijn ook een hoogtepunt. Je kunt extra tijd doorbrengen met geweldige mensen en zinvolle contacten opbouwen.
Heb je nog leuke anekdotes die je wilt delen?
Vanaf het begin hebben we als team ontelbare mooie momenten beleefd. Onze bedrijfs-BBQ was een heerlijke bijeenkomst en elke vrijdagmiddag een drankje delen met iedereen voelt als een traditie. Echt, elke dag hier is gevuld met vreugde en onvergetelijke ervaringen.
Wat betekent ‘Ondernemend zijn’ voor jou?
Het betekent uniek zijn, risico’s nemen, betrouwbaar zijn en de grenzen van het mogelijke opzoeken. Toen we van start gingen, onderscheidden we ons door ons unieke karakter en ik bewonder hoe we die spirit door de jaren heen levend hebben weten te houden. Elke dag nemen we gedurfde stappen en dagen we onszelf uit om betrouwbaarheid opnieuw te definiëren terwijl we ernaar streven de best mogelijke softwareleverancier te zijn.
Voor mij persoonlijk betekent dit dat ik mezelf verder moet pushen in mijn kennis, dat ik een extra stap moet zetten voor de klant en dat ik mijn creativiteit moet gebruiken om problemen op te lossen.