Tips & Tricks

Hoe je als solarbedrijf
meer aanvragen krijgt

Je wilt groeien, maar daarvoor zul je meer aanvragen, oftewel leads moeten binnenkrijgen om uiteindelijk meer systemen te kunnen installeren. Best een uitdaging, maar gelukkig is onze branche booming. Maar hoe kom je dan aan die aanvragen? Wij geven je drie ideeën waar je laagdrempelig mee kunt starten.

Referral strategie, oftewel mond-tot-mond

Het grootste ‘reclamebord’ ligt op het dak: de door jou geïnstalleerde panelen. Die trekken de aandacht van de hele buurt. Maak het voor jouw klanten eenvoudig en interessant om hun buren, vrienden en familie door te verwijzen naar jouw solarbedrijf. Bijvoorbeeld door hen een korting aan te bieden op hun volgende aanschaf, zoals een laadpaal, een cashback bedrag per gewonnen opdracht of extra service.

Bied een dakscan aan op je website

De bezoekers van jouw website komen doelgericht naar jouw site. Ze oriënteren zich op de aanschaf van zonnepanelen en zoeken daarvoor een goede, betrouwbare installateur die een goede prijs-kwaliteitverhouding biedt. Speel hierop in.

Door een zogenaamde dakscan aan te bieden op je website help je deze potentiële klanten snel antwoord krijgen op de vraag: is mijn dak geschikt voor zonnepanelen en wat zijn de kosten wanneer ik dit bedrijf de opdracht geef? Ondertussen komen er bij jou hele concrete aanvragen binnen die je kunt omzetten in nieuwe klanten.

Dakscan

Verzamel waardevolle leads op je website met een dakscan

Werk samen met leadgeneratoren

Dit zijn websites die goed vindbaar zijn in Google en daardoor grote verkeersstromen aantrekken. Consumenten kunnen hier snel meerdere offertes voor zonnepanelen opvragen. Je meldt je als zonnepanelenbedrijf aan, betaalt per lead en krijgt de mogelijkheid je offerte aan te bieden.

Met 2Solar is het mogelijk om met veel leadgeneratoren te koppelen, zodat aanvragen via deze websites rechtstreeks in de software belanden. Zo kun je ze snel en eenvoudig opvolgen.

Bouw verder

De bovenstaande tips kun je als snel en zonder al te veel inspanning direct uitvoeren. Uiteraard zijn er eindeloos veel strategieën en tactieken om nieuwe klanten te bereiken.

Voor leads geldt over het algemeen: kwaliteit over kwantiteit. Een belangrijke stap in het verwerken van leads is het kwalificeren ervan. Daarover lees je meer in onze volgende blog.